Un corp sănătos se hrăneşte cu…

276 views

Auzim şi citim în diverse locuri de diverse alimente care ne menţin mereu tineri şi sănătoşi, dar oare este adevărat? Oare acestea chiar au efecte miraculoase asupra noastră? Un lucru este cert însă: odată cu noi îmbătrâneşte şi corpul nostru. Pentru a-l menţine sănătos, am adunat mai jos o serie de alimente care nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta.

Zahărul: este combustilul preferat de către creier. Acesta este şi motivul pentru care un pahar de ceva dulce poate oferi un impuls pe termen scurt pentru memorie, procesele de gândire şi capacitatea mentală.

Micul dejun: Eşti tentată să sari micul dejun? Reţine că studiile arată că micul dejun îmbunătăţeşte memoria pe termen scurt dacă acesta conţine multe fibre, cereale integrale, lactate şi fructe. Ai grijă însă: cercetatorii au constatat, de asemenea, că un mic dejun foarte bogat în calorii bogate pare să împiedice concentrarea.

Peştele:  este o sursă de proteine implicit asociată cu ​un impuls semnificativ pentru creier. Acizii graşi omega 3 esentiali joacă un rol vital în îmbunătăţirea memoriei, mai ales când noi înaintam în vârstă. Pentru sănătatea creierului şi a inimii, mănâncă două porţii de peşte săptămânal.

Cafeina:  nu există nici un glonţ magic pentru a stimula IQ-ul sau pentru a te face mai deşteaptă, dar anumite substanţe, cum ar fi cafeina, te pot energiza şi te pot ajuta să te concentrezi. O găseşti în cafea, băuturi energizante, ciocolată şi unele medicamente. Atenţie însă: excesul de cofeină îţi poate produce o stare de nervozitate şi de disconfort.

Nuci şi ciocolată: nucile şi seminţele sunt surse bune de vitamina E şi au proprietăţi antioxidante. Ciocolata neagră are de asemenea alte proprietati antioxidante puternice şi conţine stimulente naturale, cum ar fi cafeina, care pot spori nivelul de concentrare.

Fructele de avocado şi cerealele integrale: fiecare organ din corp depinde de fluxul de sânge, mai ales inima şi creierul. O dietă bogată în cereale integrale şi fructe, cum ar fi avocado, poate reduce riscul de boli cardiovasculare şi nivelul ridicat de colesterol.

Afinele: pot ajuta la protejarea creierului de daune cauzate de radicalii liberi şi pot reduce efectele legate de vârstă cum ar fi boala Alzheimer sau demenţa.

Nu în ultimul rând, o dietă sănătoasă înseamnă evitarea exceselor, somn şi atenţie sporită în ceea ce priveşte combinarea corectă a alimentelor.

Foto: via webmd.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *