Somon la cină

366 views

Astazi îţi dăm o idee delicioasă pentru cină: somon cu maioneză şi tarhon. Somonul este disponibil pe tot parcursul anului şi se comercializează la un preţ rezonabil. Preparatul se poate servi cald sau rece, alături de o salată de mazăre ori fasole verde şi de pâine cu coajă crocantă.

Iată de ce ai nevoie:

4 medalioane sau fileuri, circa 125 g fiecare, 150 ml vin alb sec, 1-2 foi de dafin, fâşiuţe subţiri de coajă de lămâie.

Maioneza cu tarhon: 4 linguri maioneză, 150g iaurt cu conţinut scăzut de grăsimi, coajă rasă fin de la o lămâie, 2 linguri tarhon proaspăt tocat

Salata de cuşcuş: 250g cuscus, 4 roşii tocate, 3 cepe verzi tocate, 55g năsturel tocat mare, 1 lingură ulei măsline, zeamă de la 1 lămâie, sare şi piper.

Ştiai că: somonul este un peşte gras recunoscut pentru conţinutul de acid eicosapentaenoic, un acid gras aparţinând familiei omega-3s, care este esenţial pentru sănătatea celulelor. O serie de studii au demonstrat valoarea lui în tratarea arterosclerozei, artritei, durerilor în piept şi afecţiunilor cutanate cum ar fi eczemele şi psoriazisul.

Mod de preparare

1. Se pun bucăţile de somon într-o tigaie neaderentă, adâncă. Se toarnă deasupra vinul, se adaugă foile de dafin şi coaja de lămâie şi se asezonează după gust. Se dă în clocot, apoi se micşorează flacăra, se acoperă tigaia şi se poşează somonul 5-6 minute, sau până când este făcut – trebuie să rămână puţin translucid în centru.

2. Între timp, se amestecă maioneza cu iaurtul, coaja rasă de lămâie şi tarhonul. Se asezonează cu sare şi piper şi se transferă mixtura în castron.

3. Când peştele este gata, se scurge o parte din lichid într-un vas gradat şi se completează cu apă clocotită ca să se obţină 360ml. Se acoperă tigaia cu un capac pentru ca somonul să se păstreze la cald şi apoi se ia de pe foc.

Compoziţie energetică:

562 kcal, 32g proteine, 29g grăsimi (dintre care 5g saturate), 39g carbohidraţi (din care 6g zaharuri), 1g fribre.

4. Se toarnă cei 360ml de lichid peste cuşcuş, într-un castron mare şi se lasă 3-4 minute ca să fie absorbit. Se afânează cuşcuşul cu o furculiţă, apoi se încorporează în el roşiile tocate, ceapa verde şi năsturelul. Se stropeşte cu ulei de măsline şi zeamă de lămâie,  se amestecă bine şi se asezonează după gust.

5. Se serveşte somonul cald, cu salata de cuscus şi maioneza cu tarhon.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *