Sănătate la pahar

315 views

În acest articol vei afla:

  • Care sunt cele mai sănătoase sucuri naturale
  • Care sunt cele mai periculoase sucuri naturale
  • Care este consumul optim de suc natural pentru copii

De cele mai multe ori ne concentrăm foarte mult pe ceea ce mâncăm şi ne gândim mai puţin la ceea ce bem. Un studiu din SUA arată că 5% din caloriile zilnice provin de la sucuri, o cifră destul de îngrijorătoare. Cu toate că arată bine, ne dau vitamine şi sunt un adevărat festin dulce, nu toate sucurile sunt benefice pentru organismul nostru. De asemenea, şi sucurile ca orice alte alimente trebuie să fie consumate cu precauţie. În acest sens, Academia Americană de Pediatrie areglementat consumul de sucuri în cazul copiilor sub 6 ani la nu mai mult de 240 grame pe zi, iar in cazul celor de peste 6 ani la nu mai mult de 360 grame pe zi.

Află de mai jos care sunt cele mai indicate sucuri naturale:

Sucuri de fructe indicate:

  • Suc de rodie
  • Suc de afine
  • Suc de prune
  • Suc de cireşe
  • Suc de acai

Sucurile din legume: cea mai bună alegere

Consumul de legume te va îmbogăţi cu substanţe nutritive şi te va feri de multe riscuri. De exemplu, licopenul din sucul de roşii reduce riscul de cancer de prostată, sucul de sfeclă poate reduce tensiunea arterială. Sucul de legume cu pulpă te va ajuta să controlezi senzaţia de foame. În plus, nu trebuie să îţi faci griji nici în privinţa siluetei căci sucul de legume are mult mai puţin zahăr şi mai putine calorii decât sucul obişnuit de fructe.

Sucurile de fructe din comerţ: cea mai proastă alegere

Mare atenţie la aşa zisele “sucuri naturale” din comerţ. Cele mai multe dintre aceste produse conţin doar cantităţi foarte mici de suc ​natural, iar principalele ingrediente sunt, de obicei, apă şi un anumit tip de zahăr, cum ar fi siropul de porumb bogat în fructoză. Nutriţional, aceste băuturi sunt similare cu cele mai multe băuturi răcoritoare – bogate în zahăr şi calorii, dar sărace în substanţe nutritive, care pe termen lung cauzează obezitate şi probleme de sănătate.

Cantitatea optimă de suc:

  • 240 grame pe zi, copii sub 6 ani
  • 360 grame pe zi, copii peste 6 ani

Ce sucuri naturale de fructe îţi recomandăm:

  • Sucul de rodie: datorită proprietăţilor sale antioxidante care protejează funcţiile creierului şi ajută la îndepărtarea riscului de cancer.
  • Sucul de afine: bogat in vitamina C, ajută la întărirea sistemului imunitar.
  • Sucul de acai: acai-ul este ideal pentru toţi cei care doresc să fie în formă fizică şi psihică bună, să elimine stresul şi să prevină îmbătrânirea.
  • Sucul de cireşe: datorită propriătăţilor antioxidante şi anti-inflamatorii. De asemenea, este indicat să bei suc de cireşe înainte şi după ce mergi la sală deoarece te va ajuta la reducerea durerilor musculare.
  • Sucul de prune: bogate în fier, potasiu, antioxidanţi dar mai ales fibre, care ajută la digestie.
  • Sucul de protocale: bogat în vitamina C.

Pentru mai multe sfaturi legate de alimentaţia sănătoasă a piticului tău, abonează-te la newsletter-ul lunar aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *