Dieta Dukan – pierzi kilograme şi câştigi sănătate

1 comment334 views

Nicio dietă nu este uşoară şi nici nu reprezintă un motiv de bucurie pentru persoana care decide să urmeze o cură de slăbire. Iar oricât ai fi de împacată cu ideea de a te abţine de la “micile” plăceri pentru o viitoare siluetă de invidiat, parcă tot te uiţi cu jind la ciocolata de pe raft sau la paharul cu vin. Dar, deşi greu de crezut, există şi diete care îţi permit să mănânci orice doreşti şi garantează rezultate notabile în mai puţin de 3-4 zile de la începerea lor. Iar dacă eşti sceptică citind aceste lucruri, atunci te invităm să ne urmezi într-o scurtă incursiune în elementele de bază ale alimentaţiei universale.

Dacă am lua-o cu începutul, atunci trebuie să îţi spunem ca alimentaţia este compusă din 3 elemente: proteine, glucide şi lipide. Glucidele sunt responsabile cu producerea energiei corpului şi se găsesc în miere, cereale, orez, legume etc. Mai departe, lipidele sau grasimile sunt asa zişii inamici ai dietelor. Nu în ultimul rând, avem proteinele (carne, oua etc), cele mai importante elemente şi singurele vitale. Dacă fără glucide şi fără lipide putem trăi, lipsa proteinelor afectează sistemul muscular, globulele roşii, memoria, iar lipsa lor din alimentaţie ne poate fi letală.

În acelaşi timp, organismul uman îşi obtine energia zilnică din îmbinarea acestor elemente (50% glucide, 30% lipide şi 20% proteine). Dacă modificăm aceste proporţii, atunci consumul de calorii va fi afectat. Şi dacă ţinem cont de ce am zis mai sus ca dintre cele trei elemente, numai proteinele sunt cu adevărat importante pentru organism, atunci putem renunţa la celelalte 2 elemente şi în acest fel consumul de calorii este foarte redus. Acesta este principiul pe care s-a bazat şi regimul Dukan, apărut în anii 2000 în Franţa în cartea “Je ne sais pas maigir”.

Principul dietei este foarte simplu: mănânci sănătos, iar dieta va deveni în timp un stil de viaţă. Regimul este împărţit în patru stadii: etapa de atac (mănânci doar proteine), etapa de croazieră (proteine şi legume), etapa de consolidare (aceasta durează 10 zile pentru fiecare kilogram dat jos în primele 2 perioade) şi etapa de stabilizare definitivă. Indiferent de etapa la care te vei afla, regimul are şi un principiu carea vizează efortul fizic. Pentru rezultate optime, doctorul Dukan recomandă minim 20 de minute de mers pe jos zilnic.

Dieta a fost testată şi confirmată chiar şi unele celebrităţi de la Hollywood precum Jennifer Lopez sau Giselle Bundchen.

Tu ai încerca dieta Dukan sau incă eşti sceptică cu privire la ea?

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *