Cum ii sporim imunitatea piticului in perioada iernii?

342 views

In momentul aparitiei sezonului rece, multi copii se confrunta cu raceli si gripe, deoarece au probleme cu imunitatea. Unii dintre parinti apreciaza ca starile gripale ale piticilor lor reprezinta probleme de care nu pot apara micutul, insa lucrurile nu stau chiar asa.

Totusi, se pot face destule pentru a pregati micutul de venirea iernii si a temperaturilor mai scazute, demersuri care au darul sa sporeasca imunitatea copilului. Medicii atrag atentia ca prin intermediul unor masuri de igiena sporite virozele vor putea fi evitate.

Cat de importanta este dieta pentru cresterea imunitatii piticului?

Trebuie sa il inveti pe piticul tau sa isi acopere gura si nasul cu o batista cand stranuta, sa isi spele mainile in fiecare pauza cu apa si sapun, iar daca se simte rau sa stea acasa, sa evite deplasarile. Daca cel mic se afla intr-un loc mai aglomerat, este bine sa il paraseasca cat mai rapid.

Nutritionistii sunt de parere ca o alimentatie sanatoasa este decisiva pentru stimularea imunitatii. S-a observat ca sistemul imunitar al unui copil poate suferi mult in urma unei alimentatii bogate in aditivi, conservanti si zahar. In plus, legumele verzi ar trebui sa se regaseasca in dieta copilului, deoarece acestea contin vitamine si minerale cu rol esential pentru sanatate. De exemplu, sparanghelul, broccoli-ul, salata verde sau spanacul reprezinta legume care, odata consumate zilnic, il protejeaza pe pitic de boli si infectii.

Astfel, ii poate fi afectata digestia si poate creste inflamatia, iar asta poate cauza probleme in privinta virusurilor sau a bacteriilor. Alimente benefice pentru piticul tau in timpul iernii sunt cele care au in continut prebiotice: lactatele, rosiile, usturoiul si anghinarea, care isi vor aduce contributia la majorarea capacitatii naturale de autoaparare a corpului celor mici.

Ar fi bine ca piticul tau sa fie obisnuit sa practice un sport de echipa!

Sistemul imunitar al copilului are nevoie tot timpul de aliati nutritionali puternici, care sa faca fata agresorilor care atenteaza la sanatatea lui. Deseori se intampla ca piticul vostru sa atinga diverse obiecte, iar unele virusuri pot rezista perioade indelungate pe aceste obiecte.

Este recomandat ca piticul, inca de la o varsta frageda, sa fie obisnuit sa practice un sport de echipa, care se desfasoara in aer liber. Miscarea este benefica copilului pentru cresterea imunitatii acestuia, deoarece activitatea fizica stimuleaza circulatia sanguina si implicit celulele sistemului imunitar.

In plus, daca va dormi suficient, piticul tau va avea parte de un sistem imunitar mai puternic. Medicii sunt de parere ca micutii care au varsta pana in 3 ani racesc mai rar si asta se intampla de obicei cand unul dintre parinti sau apropiati este racit. Peste varsta de 3 ani, copii pot raci de circa 5-6 ori in intervalul sezonului rece.

Sistemul imunitar al copiilor se maturizeaza la atingerea varstei de 11-12 ani

Totusi, specialistii sustin ca racelile repetate la varsta presco­lara ajuta la formarea unui sistem imun performant, iar aceasta experienta reprezinta un rau necesar.

Trebuie sa stiti ca la copii, sistemul imunitar se maturizeaza la atingerea varstei de 11-12 ani. Pana la aceasta varsta, amigdalele si timusul reprezinta adevarate “scoli” pentru imunitate. Aceste organe limfoide invata alte componente ale sistemului imunitar care au memorie, astfel incat corpul va sti sa lupte impotriva virusilor si isi va dezvolta proprii sai anticorpi.

Mai multe cercetari arata faptul ca probioticele sunt benefice pentru cresterea imunitatii copiilor. Astfel, administrarea de bifidobacterii este recomandata in cura de imunizare.

De asemenea, pot sa fie folositoare suplimente alimentare cum ar fi acizii grasi esentiali proveniti din seminte de in, canepa, peste, nuci, vitamine – A, B2, B6, C, D, E sau antioxidanti. Trebuie totusi atentie deoarece in cazul unor excese, cum ar fi dozele prea mari de vitamina B6 (>100 mg/zi), pot sa apara probleme cu dezvoltarea unor tumori.

Sursa fotografie: bdpeds.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *